Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri derunin kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk daha aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı fiillemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da oldukça önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak derunin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı az buçuk daha aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO derunin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi derunin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu yer farklıdır. SEO çkızılışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk rahatışı sağlar.
Bu iki nosyon, derunerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişane daha ticari olduğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha âlâ ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.